onsdag 20 juli 2011

Min "nya" lampa

Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så köpte
jag den här boken för ett tag sedan.
Anna Örnberg delar med sig av många tips och 
 idéer, en av dem bestämde jag mig för att testa.

Närmare bestämt den här lampan, gjord av lakan
som man endast river och sedan knyter runt 
lampstommen. 

Den här sunkiga saken hittade jag i J:s farföräldrars
torp, hade en känsla att jag skulle göra något med
den någon gång.

Här är banden borttagna och stommen är rengjord, 
jag hittade lakan som var i halvtaskigt skick.

Så här ser den ut för tillfället, men...

...jag ska nog försöka få tag på tyll eller något liknande...

...och "fylla på" stommen längst ner.
Fortsättning följer...;)

Du glömmer väl inte min utlottning? Klicka HÄR
 så kommer du till den!!

Ha det bra alla
Kram♥

5 kommentarer :

Viktkamp sa...

Oj vad snyggt =)

Skogslyckan sa...

Vilket lyft. Blev snyggt och originellt. Tror också det blir fint med nån sorts "kjol. Skall bli spännande att se vad du hittar på!
Kram Pia

gunsan sa...

Men vad du pysslar o håller på o fint blir det.
Spännande o se när den är färdig;))
kramizzzz

Bara Jag sa...

Gammalt blir nytt i ett nafs bara man tar sig tiden och får hjälp med idéerna :-)

Kram!

Sus sa...

Du kan verkligen hantera en idé till ett färdigt mirakel!
Jättefint redan nu, tycker jag!
Kraaam