torsdag 30 maj 2013

...och ännu mera nytt...

Igår hade jag några minuter över innan jag skulle
på ett möte, så snabbt in på second hand;)
Fyndade (förstås!) några saker, men nu var det
inga prydnadssaker. Näpp, det bidde en...
 ...klänning för femtio riksdaler, tänkte ha den
på skolavslutningen på onsdag.
Jag gillar modellen i allmänhet och färgerna i
synnerhet, somrigt och glatt:)
Dessutom köpte jag två par capribyxor, mörkblå
och grå/beige, för trettio kronor styck. 
Som hittat...

Ha det gott!
P&K

9 kommentarer :

♥ Carina ♥ sa...

Vilket fynd! Du är som ett fynd hela du, som du fyndar. Jag tror "J" håller med om att han fyndade då han hittade dig :)
Kram och god morgon!

Helene sa...

Åh va söt den var !!
Dottern & jag sprang på stads-missionens butiker i Stockholm.
Så himla kul...hitta massa fint...dock fel storlek hela tiden !!
Kram Helene.

blockethuset sa...

Tänk vad bra det är med second hand..att allt får ett nytt liv och används igen. Tycker du gör en världs-tjänst med ditt loppande..världen är så mycket förstörd som den redan är.
Dessutom kommer du bli strålande i en sådan fin sommarklänning!
Här lyser solen..och jag är ju lite sjukskriven som du såg...så det lär bli en filt och ut och lägga mig i gräset idag!
Kram
Carina

Marianne sa...

Ja jag säger då det....vad vore livet utan secondhand och loppis?!
Skittrist!;)
Härliga färger, riktigt sommarfin:)
Kram

mariaikos sa...

Du fyndar alltid!
Så söt klänning.
Här har vi inte skolavslutning nästa vecka utan först den 14 juni.
Kram ♥

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, tänk att du fyndat så fint, en riktig sommarklänning, härliga färger och riktig skolavslutning över den!
Agneta kram

Vardag och flärd sa...

Som hittat! Du är makalös på att hitta fint på second hand!
Kram Eva

House and Garden by Bia sa...

Vilka fynd du gjort!!!
Verkligen somrig klänning;)
Ha en fin kväll (som snart är slut)
Kramisar bia

Carina Sjölund sa...

Jättesnygg klänning :)
Jag går inte på avslutningen på onsdag, eftersom både "J" och "R" har ett år kvar.
Kramen♥