måndag 17 augusti 2015

Lite nytt och mycket nött

Dammvippan av strutsfjädrar köpte jag när
jag var på Hallwylska museet. 
Den är inte bara fin att titta på, den är
väldigt funktionsduglig också!
Den här fina handduken från Växbo Lin
fick jag av min svägerska.
På en gårdsloppis mellan Hudiksvall och
Söderhamn, så köpte jag den här burken för
femtio kronor.
Den här lilla receptsamlingen köpte jag också där.
I våras hade en fd arbetskompis gårdsloppis,
då köpte jag den här för en tia (!!).
Som ni ser är skicket inte det bästa...
...men jag ramade in den istället.
Den är speciell eftersom jag bor just i Västernorrland.
Burksamlingen växer, snart finns inte plats för fler.
Ja, som ni ser så stämmer rubriken:)

Idag måndag är jag glad/tacksam över att:
* jag trots allt haft en bra sommar
* jag fick mitt efterlängtade växthus
* Sanna har kommit in på ett gymnasium i Sundsvall (men det gör lite ont i mammahjärtat att hon ska flytta hemifrån)
* vi har fått fina dagar i augusti, det blev sommar till slut!
* vi åker ner till Beas familj på lördag och firar Line som fyller sju år

Ta hand om varandra!
Puss&Kram

1 kommentar :

Vardag och flärd sa...

Så fin dammvippa! Jag har också en dammvippa men inte så fin, de är så bra att damma med på ställen man inte riktigt kommer åt med trasan.
Du nosar upp fina fynd ständigt och du har en ansenlig burksamling.
Förstår att det känns i hjärtat att Sanna flyttar men hon kommer säkert hem ibland på helgerna.
Fortsätt njut av sommaren, vännen!
Kramar Eva